آیینه‌ های رنگی

آیینه‌ های رنگی

طراحی و دکوراسیون یکی از مهم ‌ترین عواملی است که باعث زیبا یا زشت به نظر رسیدن محیط می شود. از جمله وسایل بسیار کاربردی در زمینه طراحی و زیبایی محیط، می‌ توان آیینه‌ های رنگی را نام برد. به طور کلی تقریبا اکثر افراد اطلاعات کافی درباره انواع آیینه ‌های ساده و بدون رنگ دارند، اما مدل های رنگ شده آن ها نسبت به مدل‌ های ساده از نظر زیبایی و چشمگیری بسیار خیره کننده‌ تر هستند و اطلاعات کمتری درباره آن ها می دانیم. در این مقاله تصمیم داریم تا بیشتر با این آیینه‌ های رنگی زیبا آشنا شویم. همراه ما باشید:

مواد اولیه ساخت آیینه های رنگی چیست؟

افرادی که در زمینه آیینه سازی مشغول به فعالیت هستند مطمئناً می‌ دانند که ماده اصلی مورد استفاده جهت ساخت آیینه «خمیر شیشه» است. اما این خمیر شیشه از چه موادی درست می شود؟ ماده اصلی که در ساخت خمیر شیشه مورد استفاده قرار می گیرد اکسیدهای فلزی به همراه شیشه های پودر شده است. ترکیب این دو ماده با یکدیگر در شرایط اصولی و بر اساس قواعد خاص باعث ایجاد آیینه های زیبایی خواهد شد. جهت ساخت آیینه ‌های رنگی مانند آیینه‌ های معمولی از یک ترکیب ماده مشابه استفاده می ‌شود اما برای رنگ آن ها می توان از اسانس ‌های رنگی مختلف استفاده کرد. این اسانس ها باعث می ‌شوند تا آیینه ها از حالت ساده خارج شده و به صورت رنگی و زیبا در بیایند.

ویژگی های مخصوص آیینه های رنگی

  • اولین و بارزترین ویژگی این مدل از آیینه ها رنگ آن‌ ها است. همانطور که می دانید آیینه های رنگی نسبت به مدل های ساده از زیبایی بسیار بیشتری برخوردار هستند.
  • این آیینه ‌ها را می ‌توان مانند سایر مدل‌ های دیگر در انواع مختلف طرح‌ ها و ظاهرهای مختلف طراحی کرد. آیینه رنگی معمولاً به صورت مربع، لوزی و مستطیل قابل مشاهده است؛ مدل مربع آن ها نسبت به سایرین طرفداران بسیار بیشتری دارد.
  • عمق و بعدی که این آیینه های رنگی ارائه می دهند باعث می شود تا زیبایی خیره کننده ای به محیط منزل هدیه دهند.
  • مواد استفاده شده در ساخت آیینه های رنگی را می توان شستشو داد. در نتیجه شما به راحتی می توانید در صورت ایجاد هر گونه کثیفی و ایجاد لک روی آینه، آن ها را با شوینده های مخصوص تمیز کنید. بدون اینکه نگرانی درباره خراب شدن آیینه منزل خود داشته باشید.
  • قطر و ضخامت آیینه های رنگی بر اساس سلایق مختلف، متفاوت هستند. معمولاً جهت دکوراتیو منزل از آیینه های رنگی با ضخامت و قطر کم استفاده می ‌شود. مدل هایی که دارای ضخامت بیشتری هستند بیشتر برای استفاده‌ های مهم و روزانه کاربرد دارند، زیرا احتمال شکستگی آن ها به علت ضخامت بالا کاهش پیدا می‌ کند.

مزایا و معایب استفاده از انواع آیینه‌ های رنگی

در ابتدا نکات مثبتی که باعث می‌ شود شما از آیینه‌ های رنگی  را برای محیط منزل انتخاب کنید بیان خواهیم کرد:

  • هنگام استفاده در محیط منزل و دکوراسیون باعث بزرگ ‌تر جلوه دادن محیط خواهد شد.
  • ●        تنوع فراوانی در رنگ بندی دارند؛ می توان آن‌ ها را از رنگ های روشن تا تیره مشاهده کرد در نتیجه برای هر محیطی به راحتی می توان از آن ها استفاده کرد.
  • ●        دارای تنوع فراوان در سایز و اندازه خود هستند؛ بر اساس محیط مورد استفاده می توان از اندازه های کوچک تا بزرگ آن ها را تهیه کرد.

معایب استفاده از آیینه های رنگی

  • به علت قطر و ضخامت کمی که آیینه های رنگی دارند، احتمال شکستگی آن ها زیاد است؛ بنابراین نیازمند مراقبت های بیشتری هستند و در اثر برخورد با کوچکترین ضربه ممکن است دچار شکستگی شوند.
  • ●        این محصولات نسبت به آیینه‌ های بی ‌رنگ از وضوح تصویر کم تری برخوردار هستند؛ علت اصلی این موضوع رنگ‌ های استفاده شده در ساخت آن ها است. در صورتی که خلوص خمیر شیشه بالا باشد، آیینه شفاف‌ تری خواهید داشت.
معایب استفاده از آیینه های رنگی

قیمت آیینه رنگی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت آیینه های رنگی کاملاً به قیمت مواد سازنده و مواد اولیه آن ها بستگی دارد. در صورتی که مواد اولیه استفاده شده در ساخت آن ها از با کیفیت ترین مواد باشند، نسبت به مدل هایی که دارای کیفیت کمتری هستند مسلماً مبلغ بیشتری خواهند داشت.

سایز و ابعاد آیینه ها رابطه ای مستقیم با مبلغ پرداختی خواهد داشت. آینه هایی که در ابعاد بزرگ ساخته می شوند به علت به کارگیری مواد بیشتر، گران تر هستند.

خمیر شیشه ای که در ساخت آیینه استفاده می شود دارای درصد خلوص های مختلفی است. به طور کلی هر چقدر که درصد خلوص خمیر شیشه بیشتر و بالاتر باشد، آیینه رنگی از نظر قیمتی دارای مبلغ گران تری خواهد بود.

بر اساس مطالب گفته شده نمی توان قیمت ثابتی برای این مدل از آیینه ها در نظر گرفت؛ زیرا قیمت آن ها بر اساس تغییرات محیطی و قیمتی مختلف دستخوش تغییراتی می شوند؛ همچنین نوسانات موجود در بازار باعث می ‌شود تا قیمت آن‌ ها برای مدت زمان طولانی ثابت باقی نماند.

راهنمای خرید آیینه رنگی

آیینه های رنگی به علت زیبایی منحصر به فردی که دارند، باعث می ‌شود تا بسیاری از افراد به خرید آن ها علاقه مند باشند.

  • قبل از خریدن آینه رنگی بهتر است به رنگ مد نظر خود توجه داشته باشید. رنگ ها تاثیری بسیار مستقیم روی زیبایی محیط می گذارند؛ بنابراین باید بر اساس طراحی و دکوراسیون منزل خود رنگی را که که به زیباتر شدن آن کمک می کند، انتخاب کنید. این موضوع هنگام خرید آینه رنگی اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • بر اساس محیط مورد استفاده باید سایز و اندازه‌ای را انتخاب کنید که مناسب محیط باشد. مدل‌ هایی که دارای تکه های آیینه بیش تری هستند معمولاً بیش تر به چشم می ‌آیند؛ بنابراین اگر محیط مد نطی که می خواهید آیینه رنگی خود را در آن نصب کنید بزرگ است، بهتر است آیینه‌ های سایز بزرگ را خریداری کنید؛ زیرا از نظر شکل و نما آینه‌ های بزرگ زیبایی بیش تری دارند.
  • برخی از آیینه های رنگی به علت فرایند ساختاری آن ها، از نظر شفافیت کمی ضعیف عمل می کنند. چنانچه برای شما استفاده از آیینه های رنگی صرفا جهت زیباسازی محیط منزل است، شفافیت آیینه چندان اهمیت زیادی نخواهد داشت. اما اگر تصمیم دارید تا از آیینه های رنگی علاوه بر زیبایی منزل جهت مصارف کاربردی نیز استفاده کنید، بهتر است آیینه هایی را انتخاب کنید که دارای شفافیت بالاتری هستند و بهتر تصاویر را نمایش می دهند.
راهنمای خرید آیینه رنگی

حرف آخر

ما در این مقاله تصمیم داشتیم تا شما را بیشتر با آیینه های رنگی آشنا کنیم. این مدل از آیینه ها مانند مدل های ساده از یک ماده اولیه تولید می ‌شوند اما برای اینکه زیبایی آن ها بیشتر به چشم بیاید، از اسانس های رنگی مختلف جهت رنگی کردن آیینه استفاده می شود. این آیینه ها جزو بهترین انتخاب‌ها جهت افزایش زیبایی محیط به شمار می آیند. همین موضوع سبب شده است تا بسیاری از افراد از آن ها استفاده کنند. کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه ای که جهت ساخت آیینه های رنگی مورد استفاده قرار می گیرند، اهمیت بسیار زیادی دارد. این موضوع موجب شده است تا آیینه های رنگی علاوه بر داشتن طول عمر طولانی، از نظر زیبایی و کارایی بیشتری داشته باشند.

سوالات رایج

  1. آیا می توان آیینه های رنگی را در هر رنگ و هر طرح دلخواهی سفارش داد؟

بله. می توان آیینه های رنگی را بر اساس سلیقه در انواع رنگ های مختلف با طرح های متفاوت سفارش داد. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و بر اساس انتخاب مشتریان صورت می گیرد.

  • انتخاب درصد خلوص خمیر شیشه هنگام ساخت آینه ‌های رنگی اختیاری است؟

در صورتی که آیینه مد نظر شما کاملاً به صورت سفارشی تولید شود، این موضوع اختیاری خواهد بود. در صورت تهیه آن ها به صورت پیش آماده امکان تغییر درصد خلوص در ساخت آن ها وجود ندارد.

  • آیا از آینه ‌های رنگی می ‌توان در محیط منزل نیز استفاده کرد؟

بله. آینه های رنگی دارای قابلیت‌ های و استفاده‌ های بسیار زیادی هستند. به علت زیبایی چشمگیر و منحصر به فرد خود معمولاً می توان از آن ها در محیط کار، منزل و هتل ‌های مختلف استفاده کرد. استفاده از آن ها باعث افزایش زیبایی محیط می‌ شود.

  • آیا نحوه تمیز کردن آینه های رنگی مانند آینه های معمولی است؟

بله. این مدل از آینه ها نیز مانند آینه های ساده دارای قابلیت پاک کنندگی مشابه هستند و به راحتی می توانید با شوینده های مخصوص به راحتی انواع لکه های ایجاد شده روی آینه را تمیز کنید؛ اما باید توجه داشته باشید به علت ظرافت ساختاری این آیینه ها، نباید فشار زیادی در هنگام تمیز کاری روی آن ها وارد شود در غیر این صورت احتمال شکستن آن ها افزایش پیدا می ‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *